Veelgestelde vragen over onze sloepverhuur
Heb je een vraag over onze sloepverhuur?
Hieronder vind je alle vragen die ons regelmatig worden gesteld. En natuurlijk onze antwoorden daarop. Allemaal overzichtelijk gerangschikt naar onderwerp.
Heb je een vraag over onze sloepverhuur?
Hieronder vind je alle vragen die ons regelmatig worden gesteld. En natuurlijk onze antwoorden daarop, allemaal overzichtelijk gerangschikt naar onderwerp.
Algemene voorwaarden
1. Mag ik zelf varen? Heb ik daarvoor een vaarbewijs of ervaring nodig?
2. Hoeveel personen mogen er op een bootje?
3. Geldt er een minimum leeftijd? Hoe oud moet je zijn om te mogen huren / varen?
4. Is er een verzekering inbegrepen bij de huur?
5. Wat zijn de vaarregels op de grachten?
6. Vragen jullie een borg?
7. Hoe werkt jullie borgsysteem?
Scenario 1: Je hebt jouw boot vooraf geboekt en betaald via ons online reserveringssysteem.
Scenario 2: Je hebt een boot gehuurd via de telefoon, per e-mail of ter plaatse en er is dus geen vooruitbetaling gedaan via ons online reserveringssysteem.
Scenario 1: Je hebt jouw betaling al vooraf online gedaan en hoeft dus alleen nog maar een borg te betalen bij aankomst op locatie. De borg wordt vastgehouden via een kaartreservering. Een kaartreservering betekent dat je de betaling hebt geautoriseerd – en het geld op je rekening blijft staan – maar dat dit bedrag niet direct beschikbaar is voor andere transacties. Wees gerust, als er geen geschillen of problemen zijn, wordt de kaartreservering automatisch vrijgegeven na 24 uur. Dit proces is het tegenovergestelde van wat er gebeurt in scenario 2, waarbij de betaling daadwerkelijk wordt gevorderd.
Scenario 2: Je hebt een boot gehuurd via de telefoon, per e-mail of ter plaatse en hebt geen betaling gedaan via ons online reserveringssysteem. In dit geval word je verzocht om zowel de huur als de borg in één transactie te betalen, omdat onze betalingsdienstverlener het volledige bedrag moet vorderen. Na het vorderen wordt de betaling opgesplitst in twee delen: 1) de huurprijs voor de boot, en 2) de borg. De borg wordt automatisch terugbetaald na verwerking als er geen geschillen zijn. Dit gehele proces duurt meestal 3-5 werkdagen. Voor verdere vragen kunt u mailen naar info@boaty.nl.
8. Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Reserveren en betalen
1. Hoe kan ik een bootje reserveren?
2. Hoe lang van tevoren moet ik reserveren?
3. De tijd die ik wil varen, is niet beschikbaar op jullie website? Hoe kan dat?
4. Kan ik ook op de dag zelf betalen?
5. Krijg ik een bevestiging van mijn reservering?
Annuleren en verzetten
1. Hoe zit het met afzeggen / annuleren / regen / slecht weer? Krijg ik mijn geld terug?
In de meeste gevallen wel. Wij hanteren de volgende annuleringsvoorwaarden:
- Tot 24 uur voor aanvang van de vaart kun je kosteloos annuleren. Een volledige terugbetaling wordt verstrekt.
- Bij slecht weer (zoals zeer dichte mist, aanhoudende regen, onweer of storm) is het mogelijk om op de dag zelf nog te annuleren. Ook in dit geval ontvang je het volledige bedrag terug.
Opmerking: Tijdens grote evenementen zoals Koningsdag en Gay Pride gelden er mogelijk andere regels vanwege de grote vraag naar bootjes. Neem hiervoor contact met ons op.