Onze policy m.b.t. Corona / COVID-19

Je kunt weer bij ons komen varen, maar anders dan voorheen!

Het is weer mogelijk om een Boaty te huren. Om besmetting en verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan, volgen wij de richtlijnen van het RIVM. Daarom hebben wij onze werkwijze en onze voorwaarden aangepast. Lees onderstaande s.v.p. aandachtig door.
Alleen als je je aan deze voorwaarden houdt, kun je bij ons komen varen.
 

Direct contact vermijden en 1,5 meter afstand houden

Wij hebben onze werkwijze aangepast om direct contact te vermijden en 1,5 meter afstand te houden. Dat betekent dat onze dienstverlening wat strenger en minder persoonlijk is dan je van ons gewend bent. We vertrouwen erop dat:
* jij en je gezelschap zich ook aan die 1,5 meter houden;
* je er begrip voor hebt dat e.e.a. wat langer kan duren dan normaal;
* je de instructies van ons personeel opvolgt.

Die 1,5 meter geldt overal:
* tot de andere gasten die een boot bij ons huren;
* bij het inchecken, op de steiger en bij de uitleg door onze medewerkers;
* op het water tot andere personen en boten
.

Maximaal aantal personen

De maximaal toegestane groepsgrootte hangt af van de samenstelling van je gezelschap.
* Kom je alleen met je eigen gezin of huishouden? En kun je dat aantonen als je wordt gecontroleerd? Dan mag je met maximaal 5 personen op een boot. De gemeente verstaat hierbij onder huishoudens: echtgenoten, geregistreerde partners of andere levensgezellen, en ouders, grootouders en kinderen voor zover zij op één adres wonen. LET OP: woongroepen, tehuizen en studentenhuizen worden door de gemeente NIET als één huishouden gezien.  
* In alle andere gevallen mogen er maximaal 2 personen per boot en moet je ook op de boot 1,5 meter afstand tot elkaar bewaren.

Hoge boetes bij overtreding

De waterpolitie en de gemeente handhaven op het aantal personen aan boord en de afstand tot andere personen en boten. Als je je niet aan de regels houdt, kun je een boete krijgen van €390,- per persoon. En wij kunnen als bedrijf een nog veel hogere boete krijgen. Als dat komt doordat jij (of jouw gezelschap) je niet aan de regels hebt gehouden, zullen wij die hoge boete volledig op jou verhalen.

Zulke boetes worden daadwerkelijk uitgedeeld, ook op de Amsterdamse grachten! Dus wees gewaarschuwd en laat onderweg geen andere mensen meer instappen.

Niet 100% gezond? Zeg je boothuur af en krijg je geld terug

We vertrouwen erop dat je alleen komt varen als je hele gezelschap zich 100% gezond voelt. Blijf thuis als jijzelf of iemand iemand last heeft van verkoudheid, keelpijn, hoesten, niezen, koorts, spierpijn, verlies van reuk of smaak of andere klachten die op Corona/COVID-19 zouden kunnen duiden. Bel ons dan om je boothuur af te zeggen. Dan mag je een nieuwe dag uitzoeken. Of als je dat liever hebt, krijg je het huurbedrag teruggestort.

Kom niet varen als jij of iemand anders in je gezelschap tot een kwetsbare doelgroep behoort

Mensen boven de 70 en mensen met een kwetsbare gezondheid behoren volgens het RIVM tot de risicogroep. Geldt dat voor jezelf of iemand anders in je gezelschap? Kom dan s.v.p. niet nu bij ons varen, maar stel het uit totdat de situatie duidelijk verbeterd is.

De centrumgrachten zijn weer open, ook in het weekend

De gemeente heeft een aantal Corona-maatregelen recentelijk versoepeld. Eén daarvan is dat de grachten in het centrum weer gewoon open zijn, ook in de weekenden. Dat is goed nieuws natuurlijk: je kunt weer één van onze mooie grachtenroutes volgen of zelf een mooie route door het centrum verzinnen.

Alleen met pin betalen, het liefst contactloos

Wij nemen geen contante betalingen meer aan. Als je van tevoren online hebt geboekt, heb je al betaald. Als je op de dag zelf telefonisch hebt gereserveerd of spontaan langskomt, doen we de betaling ter plekke met onze mobiele pinautomaat, het liefst contactloos.

Schoonmaak boten

Voor elke nieuwe huurder maken wij onze boten altijd goed schoon. Daarbij besteden wij nu extra aandacht aan de onderdelen die je vaak aanraakt: de gashendel, de helmstok en de waterkaart.

Wil je een eerder gemaakte reservering annuleren?

Heb je al een reservering bij ons? En kan die helemaal niet doorgaan, of niet op de manier zoals je je dat had voorgesteld? Neem dan contact met ons op, bij voorkeur via info@boaty.nl. Dan zetten wij het betaalde huurbedrag graag voor je om in een tegoed. Of als je dat liever hebt, krijg je het huurbedrag teruggestort.

Twijfel je over het maken van een nieuwe reservering?

Wil je graag een nieuwe reservering maken, maar twijfel je of dat verstandig is? Je kunt gewoon online reserveren. Ga er daarbij voorlopig vanuit dat de regels gelden zoals hierboven beschreven. Als het overheidsbeleid verandert, passen wij onze regels aan. Mocht dat betekenen dat je vaartocht helemaal niet door kan gaan, of niet op de manier zoals je je dat had voorgesteld o.b.v. bovenstaande regels, dan storten wij het huurbedrag aan je terug.

Disclaimer

1) De rijksoverheid, de veiligheidsregio en de gemeente passen regelmatig hun beleid en de daarbij behorende richtlijnen en maatregelen aan. Wij volgen het overheidsbeleid en passen onze werkwijze en voorwaarden daar ook op aan. Dat kan betekenen dat je vaartocht helemaal niet door kan gaan, of niet op de manier zoals je je dat had voorgesteld. In dat geval storten wij het huurbedrag aan je terug.
2) In het geval andere informatie op onze website en/of in onze algemene voorwaarden in tegenspraak is met bovenstaande informatie, dan geldt bovenstaande informatie.
3) Wij doen ons best om het risico op besmetting bij ons zo klein mogelijk te houden. Maar het blijft te allen tijde je eigen keuze en risico om bij ons te komen varen. Mocht je onverhoopt toch besmet raken, dan accepteren wij daarvoor geen enkele verantwoordelijkheid.